ÎNTREBĂRI

Condițiile de călătorie și înregistrarea online

Ce documente sunt necesare pentru călătorie?

Raspuns:

Vă rugăm să verificaţi reglementările referitoare la paşaport şi vize direct la ambasadele ţărilor pe care urmează să le vizitaţi în timpul croazierei Dvs. Pentru propria Dvs. siguranţă, vă recomandăm ca valabilitatea paşaportului să fie de minim 6 luni din momentul finalizării călătoriei. Sunteţi direct responsabil să vă asiguraţi că atât Dvs. cât şi cei cu care călătoriţi aveţi toate documentele necesare: paşapoarte, vize pentru ţările din itinerariu şi că acestea sunt valabile şi corecte.

Ce documente suplimentare trebuie să prezinte minorii care nu călătoresc însoţiţi de părinţi?

Raspuns:

Orice minor sub 18 ani care nu călătorește însoțit de părinți sau tutorii legali trebuie să fie acompaniat de o persoană cu vârstă de minim 21 ani. De asemenea trebuie să prezinte în momentul îmbarcării o scrisoare notarială prin care părinții sau tutorii legali își dau acordul cu privire la călătoria lui și autorizează persoana care îl însoțește să semneze în cazul aplicării tratamentului de urgenţă recomandat de doctorul de specialitate la bordul vasului. În lipsa acestei dovezi scrise, minorul nu va fi acceptat la bordul vasului, iar compania Azamara Club Cruises® nu va plăti nicio compensaţie şi nu va rambursa nicio sumă de bani din cauza lipsei de documente complete pentru efectuarea călătoriei.

Ce documente trebuie să prezinte la îmbarcare părinții care călătoresc cu un minor care are un nume de familie diferit de cel al părintelui?

Raspuns:

Părinţii care călătoresc cu un minor cu nume de familie diferit, sunt obligaţi să prezinte un document oficial inclusiv traducerea legalizată în limba engleză (certificat de naştere/de divorţ etc.), pentru a dovedi că sunt părinţii copilului în cauză.

Când se poate face înregistrarea online ?

Raspuns:

Înregistrarea online se poate face cu cel puţin 4 zile înainte de începerea croazierei şi după ce rezervarea Dvs. a fost achitată integral. Accesaţi www.azamaraclubcruises.com/planyourvoyage/onlinecheckin unde trebuie să introduceţi următoarele informaţii: numărul rezervării, numele de familie, data plecării şi numele vasului.

Ce date sunt necesare pentru formularul de înregistrare online?

Raspuns:

Datele obligatorii pentru completarea formularului de înregistrare online sunt: numele şi prenumele complet, data naşterii şi starea civilă, numărul paşaportului şi data expirării, adresa (inclusiv codul postal), adresa de e-mail, persoana de contact în caz de urgenţă şi un număr de telefon la care poate fi apelată, modul de plată a cheltuielilor de la bordul vasului: numerar sau carte de credit.

Informații generale

Se poate întâmpla să nu fiţi acceptaţi la bord?

Raspuns:

Căpitanul sau doctorul de pe vas pot refuza îmbarcarea oricărei persoane pe care o consideră inaptă să călătorească sau dacă consideră că aceasta reprezintă un risc pentru cei din jur. În acest caz, compania nu are nicio responsabilitate de a rambursa tariful croazierei sau alte costuri suplimentare.

Care este politica cu privire la servirea băuturilor alcoolice?

Raspuns:

Persoanelor cu vârstă până la 21 de ani le este interzisă servirea băuturilor alcoolice la bord. Pe itinerarii din Europa și Asia persoanele cu vârstă între 18 și 21 ani pot consuma numai bere sau vin dar cu acordul părinților/tutorelui care a semnat o autorizație în prealabil. Băuturile alcoolice nu pot fi aduse la bord pentru consum iar băutura alcoolică cumpărată de la bordul vasului sau în timpul debarcării în porturile vizitate vă va fi livrată în cabină în ultima seară a croazierei. Vârsta se stabileşte în funcţie de vârsta avută în momentul începerii croazierei.

Care este politica privind fumatul la bordul vaselor de croazieră Azamara Club Cruises®?

Raspuns:

Fumatul la bordul vaselor Azamara Club Cruises® este permis numai in locurile special amenajate. Fumatul nu este permis in nici un restaurant, teatru, holuri, ascensor, coridoare, in cabine sau pe balcoanele acestora. Încalcarea acestor prevederi presupune o amenda de 250 USD. Ţigările, pipele şi trabucurile se vor stinge în scrumiere şi nu se vor arunca peste bord. Trabucurile şi pipele se pot fuma numai în zonele exterioare, special amenajate la bordul vasului.

Excursii opționale

Excursiile opţionale se pot rezerva în avans sau doar la bordul vasului?

Raspuns:

Vă recomandăm să rezervaţi cu minim 4 zile înainte de plecare pe site-ul www.azamaraclubcruises.com

Când se pot rezerva excursiile opţionale?

Raspuns:

Excursiile opţionale se pot rezerva după ce aţi achitat depozitul şi aţi primit numărul de confirmare, cu cel puţin 4 zile înainte de începerea croazierei.

Care este intervalul recomandat între 2 excursii consecutive?

Raspuns:

În general se recomandă să fie o diferenţă de o ora între o excursie şi alta. Sistemul de rezervare permite un interval de cca 45 minute între 2 excursii consecutive.

Există mai multe niveluri de dificultate ale excursiilor opţionale?

Raspuns:

Excursiile opţionale au 3 niveluri de dificultate: uşor, moderat şi intens care sunt indicate printr-un simbol care apare în descrierea fiecarei excursii.

Se poate plăti online pentru excursii cu mai multe cărţi de credit?

Raspuns:

Da, există posibilitatea de a le plăti cu mai multe cărţi de credit prin selectarea opţiunii "plata cu cărţi de credit multiple".

Se poate anula o excursie opţionala înainte de începerea pachetului pre/post croazieră?

Raspuns:

Dacă aveţi pachet pre-croazieră puteţi anula excursia opţională cu cel puţin 10 zile înaintea începerii pachetului de servicii pre-croazieră, iar dacă aveţi pachet post-croazieră puteţi anula excursia opţională cu cel puţin 10 zile înaintea începerii croazierei.

Se pot rezerva excursii opţionale pentru un grup de persoane?

Raspuns:

Excursiile opţionale se pot rezerva pentru un grup de minim 40 persoane.

Facilități la bordul vasului și în cabină

Există facilităţi la bordul vasului pentru persoanele cu dizabilităţi fizice?

Raspuns:

Cele două vase sunt dotate cu cabine pentru oaspeţi cu nevoi speciale sau cu handicap fizic şi acestea sunt indicate pe planul de punţi al fiecărui vas.

Cabinele dispun de uscător de păr?

Raspuns:

Toate cabinele sunt dotate cu uscător de păr.

Există fier de călcat în cabine?

Raspuns:

Nu, nu există fier de călcat în cabine şi nici nu puteţi aduce unul la bordul vasului, dar puteţi apela la serviciul de curăţătorie contra unei taxe.

Există seif în cabine?

Raspuns:

Toate cabinele dispun de seif.

Există săpun, şampon şi balsam în băile din cabine?

Raspuns:

Da, toate băile din cabine sunt dotate cu săpun, şampon şi balsam.

Pe vasele Azamara Club Cruises® există acces la internet?

Raspuns:

Da, puteţi utiliza internetul în salonul eConnections, unde accesul la internet este disponibil 24 de ore /zi, sau vă puteţi conecta la internet folosind şi propriul laptop sau tableta prin conexiunile wireless disponibile la bordul vaselor. Tariful aplicabil în Internet cafe este de 0,65 USD /minut şi plata se face folosind cardul nominal primit la îmbarcare. Există pachete speciale de 15 /30 /45 /85/150/235 minute cu tarife de la 9,95 USD / 15 minute.

Itinerarii

Ce se întamplă în cazul schimbării itinerariului?

Raspuns:

Atât compania cât şi căpitanul vasului au dreptul să solicite anularea unui anumit port, înlocuirea cu un altul, schimbarea itinerariului sau înlocuirea vasului datorită unor motive tehnice sau de siguranţă . Nu ne asumăm responsabilitatea dacă nu se vor respecta orele de sosire şi plecare din porturile menţionate în momentul rezervării. Aceste modificări pot apărea datorită: condiţiilor meteo, urgenţelor pasagerilor, oferirea de ajutor altor vase sau imposibilitatea vasului de a se deplasa la viteza normală din cauza unor probleme mecanice sau tehnice neaşteptate

Mesele și băuturile la bordul vasului

Care sunt posibilităţile de a lua cina?

Raspuns:

Masa de seară (cina) se serveste în restaurantul principal în stil open seating, între orele 18.00 – 22.00. Vă rugam să consultaţi programul zilnic pentru programul restaurantelor deschise la bordul vasului.

Există o taxă pentru room service?

Raspuns:

Room service pe vasele Azamara Club Cruises® este gratuit 24 de ore/zi. Puteţi comanda pe baza meniului prezentat în cabină. Nu sunt incluse băuturile în acest serviciu, acestea achitându-se suplimentar.

Cât costă rezervarea la restaurantele cu specific de pe vasele Azamara Club Cuises®?

Raspuns:

În restaurantele Prime C® şi Aqualina®, taxa de rezervare este de circa 25 USD/persoană iar meniurile sunt pe baza de fructe de mare proaspete şi fripturi de vita si include şi o selecţie variată de vinuri. Oaspeţii cazaţi în apartamente pot cina în restaurantele cu specific fără a plăti o taxă suplimentară.

Sunt disponibile meniuri speciale pe vasele Azamara Club Cruises®?

Raspuns:

Azamara Club Cruises® oferă urmatoarele meniuri speciale: vegetariane, pentru diabetici, diete reduse în grăsimi, diete reduse în sodiu, diete cu colesterol scăzut. Alte meniuri speciale, cum ar fi Kosher sau dietete fără produsele lactate pot fi diponibile la cerere. Pentru a putea oferi clienţilor meniurile speciale, Azamara Club Cruises® solicită ca aceste informaţii să fie furnizate în scris, cu cel puţin 90 de zile înainte de data începerii croazierei, cu cât mai multe detalii posibile.

Există posibilitatea rezervării pachetelor de băuturi?

Raspuns:

Pachetele de băuturi pot fi rezervate în avans online şi plătite cu cartea de credit pe site-ul www.azamaraclubcruises.com. Aceste pachete se rezervă cu minim 4 zile înainte de începerea ei. Achiziţionarea acestor pachete de băuturi se poate face şi direct la bordul vasului, dar rezervarea trebuie făcută în prima zi a croazierei. Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi.

Plăți

Ce include tariful croazierei?

Raspuns:

Tariful croazierei Azamara Club Cruises include: cazare cu pensiune completă la bordul vasului inclusiv apa, limonadă, bauturi răcoritoare la dozator, ceai si cafea, vinul casei în timpul prânzului şi cinei, anumite mărci de bere, rom, tequila, vodcă şi whisky în timpul prânzului şi cinei dar şi în orele normale de funcţionare ale diverselor baruri; room service 24 de ore, activităţi de recreere*( centru AquaSpa, cabaret, demonstratii culinare, seminare culturale, game shows); un eveniment exclusivist AzAmazing Evening organizat într-unul din porturile vizitate; transport gratuit din/către port disponibil în anumite porturi de destinaţie; divertisment şi programe la bord adaptate destinaţiilor vizitate din itinerariu, gym; fitness*; sauna; acces gratuit la centru de spălătorie; taxe şi servicii portuare; taxele pentru servicii la bord. * Se pot percepe taxe suplimentare pentru anumite activităţi de recreere.* Există posibilitatea ca pentru anumite activităţi să plătiţi o taxă suplimentară.

Ce nu include tariful?

Raspuns:

Tariful croazierei Azamara Club Cruises nu include: transportul (zborul, taxele si serviciile de aeroport); transferul la/de la vas; excursiile optionale si cheltuielile personale (de exemplu, băuturile servite la bord, tratamente de frumusete şi sănătate, telefoane, casino, internet, rezervările la restaurantele cu specific etc.); asigurarea medicala; orice altceva ce nu apare mentionat ca fiind inclus în tarif.

Există ATM-uri la bordul vaselor Azamara Club Cruises®?

Raspuns:

Există aparate ATM la bordul vaselor Azamara de unde se poate scoate numerar contra unui comision. Cărţile de credit acceptate sunt Visa, MasterCard sau American Express. Vă atenţionăm că există posibilitatea să nu fie acceptate cărţile de credit emise de băncile din Romania (cărţile de debit nu sunt acceptate). Tarifele la bordului vasului sunt în USD, dar plata se poate face şi în EUR.

Proceduri de îmbarcare și debarcare

Care este procedura pentru îmbarcare?

Raspuns:

Ora de începere a îmbarcării este menţionată în documentele Dvs. de călătorie.Vă rugăm să nu ajungeţi mai devreme de ora menţionată, întrucât vasul nu va fi gata pentru îmbarcare, dar trebuie să ajungeţi în port cu cel puţin 90 de minute înainte de ora de plecare a vasului. Este responsabilitatea Dvs. să ajungeţi în timp util. Biroul de check-in va fi închis cu 90 de minute înainte de plecare. Turiştii care nu ajung la îmbarcare în timp util nu vor fi acceptaţi la bordul vasului.

Ce trebuie să fac în ultima seară a croazierei?

Raspuns:

În ultima noapte a croazierei trebuie să faceţi check-out-ul pentru cabină la biroul Guest Relations dacă aţi lasat un depozit cash la îmbarcare pentru plata cheltuielor Dvs. suplimentare de la bordul vasului. Dacă aţi ales să garantaţi cu cartea de credit, după verificarea cheltuielilor, acestea vor fi debitate automat pe card. Trebuie să pregătiţi bagajele pe care le veţi lăsa în faţa cabinei înainte de ora 22.00. Asistentul de cabină vă va oferi etichetele colorate pe care trebuie să le ataţaţi fiecărui bagaj de cală.

Cum se face debarcarea?

Raspuns:

Debarcarea se va face în anumite intervale orare în funcţie de culoarea etichetelor de bagaje.

Este permis accesul prietenilor şi rudelor la bordul vasului în porturile de escală?

Raspuns:

Din motive de securitate nu este permis accesul altor persoane la bordul vasului.

Program de fidelizare Le Club Voyage

În ce constă programul de fidelizare Le Club Voyage?

Raspuns:

Azamara Club Cruises® va lansa un nou program de fidelizare pentru oaspetii săi numit “Le Club Voyage”. Odata cu înscrierea în acest program vă veţi bucura de o sumedenie de beneficii exclusive. Ca parte a familiei Royal Caribbean Cruises Ltd., Azamara Club Cruises® oferă beneficii reciproce membrilor “Captain’s Club” si “Crown and Anchor”, programe de fidelizare aparţinând companiilor de croaziere Celebrity Cruises®, respectiv Royal Caribbean International®. Cele 3 nivele se vor stabili în funcţie de numărul de croaziere încheiate şi de numarul de credite obținute.

Restaurante cu specific

Cum se fac rezervările la restaurantele cu specific?

Raspuns:

La restaurantele cu specific este recomandată rezervarea. Aceasta se face la bordul vasului, în limita locurilor disponibile.

Restricții de vârstă

Care este vârsta minimă a unui infant la bordul vaselor Azamara Club Cruises®?

Raspuns:

Vârsta minimă pentru ca infanţii să fie acceptaţi pe un vas de croazieră este de şase (6) luni la data plecării în croazieră cu excepţia croazierelor transatlantice, transpacifice, în Hawaii, în Australia şi în America de Sud unde vârsta minimă este de douăsprezece (12) luni la data plecării în croazieră. Sănătatea şi securitatea oaspeţilor constituie prioritatea noastră numărul unu. Ca atare, luând în considerare facilităţile medicale limitate de la bordul vasului, echipamentele şi personalul dedicat, compania nu poate accepta derogări sau excepţii de la aceste reguli.

Poate fi cazat un copil singur în cabină?

Raspuns:

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, America de Sud, Australia şi Noua Zeelandă vârsta minimă pentru a rezerva o croazieră sau a ocupa singur o cabină este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) şi Canada o persoană sub 21 de ani nu poate să rezerve o croazieră sau să ocupe singur o cabină, cu excepţia cazului în care este însoţit de o persoană care a împlinit deja vârsta de 21 de ani.

Care este politica Azamara Club Cruises® cu privire la femeile însărcinate care doresc să călătorească la bordul vaselor de croazieră?

Raspuns:

Azamara Club Cruises® acceptă rezervări pentru femeile însărcinate, dar numai în cazul în care sarcina nu depaseşte 23 de săptămâni. Pentru a putea fi îmbarcate acestea trebuie să aibă un certificat de la doctor care sa ateste starea bună de sanatate precum şi numărul de săptămâni ale sarcinii.

Spa

Există centru Aquaspa® la bordul tuturor vaselor Azamara Club Cruises®? Care este programul de funcţionare?

Raspuns:

La bordul vaselor Azamara există Astral Spa®. Programul de funcţionare este: 08.00-20.00 pentru zilele pe mare şi 08.00-22.00 pentru zilele când vasul este în port. La Astral Spa® oaspetii se pot relaxa si se pot bucura de numeroasele tratamente de intreţinere si înfrumuseţare. Centrele de Spa şi fitness au fost înnoite cu camera de aburi, duşuri şi un echipament cardio de ultimă generaţie.

Tarife și disponibilitate

Cât de des se modifică tarifele?

Raspuns:

Azamara Club Cruises® garantează că nu va modifica tariful unei rezervări deja confirmate pentru care s-a achitat tariful integral. Compania îşi rezervă dreptul de majora sau reduce, în orice moment, tariful unor croaziere nevândute, în funcţie de gradul de ocupare al vasului şi de politica companiei. Tariful corect al croazierei va fi comunicat în momentul efectuării rezervării. După ce o rezervare a fost confirmată dar înainte de plata finală a croazierei compania îşi rezervă dreptul de a mari tariful croazierei numai în cazul în care apar suplimente pentru diversele taxe ce trebuie achitate.

Există tarife speciale pentru seniori?

Raspuns:

Da, pe anumite croaziere există tarife speciale pentru seniori; acestea se pot rezerva dacă cel puţin una dintre persoanele cazate într-o cabină are vârsta de minim 55 ani.

Există tarife speciale pentru cei aflaţi în luna de miere?

Raspuns:

Nu există tarife speciale pentru cei aflaţi în luna de miere.

Există tarife speciale pentru infanţi/copii?

Raspuns:

Azamara Club Cruises® nu oferă tarife speciale pentru infanţi sau copii. Pentru anumite croaziere oferă tarife reduse pentru a 3-a sau a 4-a persoană în cabine triple/cvadruple. Aceste tarife sunt valabile pentru toţi oaspeţii noştri, indiferent de vârstă.

Ținută

Ce ţinută este recomandată la bordul vaselor Azamara Club Cruises®?

Raspuns:

Este recomandat ca la bordul vaselor să aveţi ţinute casual, decente. Ţinutele casual pentru femei includ rochii, fuste şi bluze, pantaloni, iar pentru bărbaţi sunt recomandaţi pantaloni, tricourile polo, cămăşile. În restaurantele cu specific nu este obligatoriu ţinuta formală: rochie de seară sau smoking, se recomandă atât îmbracăminte sport cât şi costum pentru domni şi fuste, bluze şi cămăşi pentru doamne. Această ţinută fiind admisă şi pentru AzAmazing Evenings.

Azamazing Evenings

Ce sunt Azamazing Evenings?

Raspuns:

Sunt evenimente organizate pe uscat, care dau oaspetilor posibilitatea de a se bucura si mai mult de zilele petrecute in port. Un eveniment AzAmazing Evening este inclus in fiecare itinerariu şi poate fi: o reprezentaţie de balet, o piesă de teatru, o cină într-un restaurant renumit, o petrecere pe plajă etc. Evenimentele vor varia in functie de itinerariu si sunt special concepute pentru oaspeţii vaselor Azamara. Rezervările pentru aceste evenimente se fac online, cu cel puţin 4 zile înainte de plecarea în croazieră, pe site-ul www.azamaraclubcruises.com. Dacă nu v-aţi făcut rezervare online, în avans, şi doriţi totuşi să participaţi la eveniment, vă mai puteţi înscrie până în dimineaţa zilei în care are loc evenimentul.

Muster Drill

Ce reprezintă exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Muster drill este un exercițiu obligatoriu organizat la bordul vaselor de croazieră, al cărui obiectiv este familiarizarea tuturor pasagerilor și a echipajului cu locația unde trebuie să se reunească în cazul puțin probabil al unei situații de urgență, numită "muster station". În timpul acestui serviciu, sunt prezentate informații suplimentare referitoare la procedura de salvare în caz de urgență (de exemplu, cum se îmbracă vesta de salvare etc.).

Când trebuie susținut exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Conform reglementărilor Convenției Internaționale Privind Siguranța Vieții pe Mare (SOLAS), exercițiul de salvare pentru situații de urgență trebuie susținut în primele 24 de ore de la plecarea unei nave din portul de îmbarcare. Exercițiul de salvare pentru pasagerii de pe toate vasele din flota noastră trebuie susținut cu 30 - 60 minute înainte de plecarea vasului de croazieră din port, în ziua îmbarcării.

În ce limbi străine se susține exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Anunțurile în vederea susținerii exercițiului de salvare pentru situații de urgență, "muster drill" sunt efectuate în limba engleza sau în limba oficială a vasului de croazieră. Anunțurile sunt efectuate și în alte limbi de circulație internaționala în momentul în care, la bordul vasului, se regăsesc mai mulți pasageri care nu vorbesc limba engleză. Pentru anumite plecări, anunțurile pot fi efectuate în limba oficială a pieței respective care are cei mai mulți pasageri la bord urmate apoi de anunțuri în limba engleză și alte limbi străine de circulație internațională aprobate.

Pasagerii trebuie să poarte vestă de salvare în timpul exercițiului de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Pasagerii nu sunt obligați să poarte vestele de salvare în timpul acestui exercițiu. Procedurile noastre îi redirecționează pe pasageri către locațiile speciale de întâlnire în cazul puțin probabil al unei situații de urgență, și la auzul semnalului de alarmă. Acest lucru reduce șansa producerii unei busculade la bord, în caz de urgență, și îmbunătățește timpul de raspuns pentru prezentarea în locațiile speciale, pasagerii nemaifiind nevoiți să se întoarcă în cabine pentru recuperarea vestelor de salvare în cazul în care se află într-o altă zona de pe vas. Membrii echipajului vor furniza pasagerilor vestele de salvare în locațiile special amenajate, numite "muster stations". În cazul puțin probabil al unei situații de urgență, unul dintre cele mai importante aspecte este identificarea tuturor pasagerilor aflați la bord și această procedură facilitează procesul.

Cine reglementează industria de croaziere?

Raspuns:

Industria croazierelor este o industrie puternic reglementată iar siguranță pasagerilor noștri și a echipajului a fost, dintotdeauna, prioritatea noastră. Toate vasele de croazieră sunt proiectate și operează în conformitate cu cerințele stricte ale Organizației Maritime Internaționale, agenție a Națiunilor Unite care reglementează standardele globale privind siguranță și operarea vaselor de croazieră, prin adoptarea de tratate, regulamente și rezoluții, codificate în Convenția Internațională Privind Siguranță Vieții pe Mare (SOLAS). Cerințele și dispozițiile legate de siguranța la bord sunt extrem de riguroase - și adesea adopăm și mai multe măsuri de siguranță față de cele impuse, precum transportarea suplimentară de provizii mecanice, de navigație și de siguranță. Echipajul de la bordul vaselor noastre este riguros instruit, beneficiind de toate certificările necesare din domeniu și participând la exerciții simulative și scenarii de pregătire în eventualitatea apariției unei situații de urgență la bordul vasului.

Condițiile de călătorie și înregistrarea online

Ce documente sunt necesare pentru călătorie?

Raspuns:

Vă rugăm să verificaţi reglementările referitoare la paşaport şi vize direct la ambasadele ţărilor pe care urmează să le vizitaţi în timpul croazierei Dvs. Pentru propria Dvs. siguranţă, vă recomandăm ca valabilitatea paşaportului să fie de minim 6 luni din momentul finalizării călătoriei. Sunteţi direct responsabil să vă asiguraţi că atât Dvs. cât şi cei cu care călătoriţi aveţi toate documentele necesare: paşapoarte, vize pentru ţările din itinerariu şi că acestea sunt valabile şi corecte.

Ce documente suplimentare trebuie să prezinte minorii care nu călătoresc însoțiți de părinți?

Raspuns:

Orice minor sub 18 ani care nu călătorește însoțit de părinți sau tutorii legali trebuie să fie acompaniat de o persoană cu vârstă de minim 21 ani. De asemenea trebuie să prezinte în momentul îmbarcării o scrisoare notarială prin care părinții sau tutorii legali își dau acordul cu privire la călătoria lui și autorizează persoana care îl însoțește să semneze în cazul aplicării tratamentului de urgenţă recomandat de doctorul de specialitate la bordul vasului. În lipsa acestei dovezi scrise, minorul nu va fi acceptat la bordul vasului, iar compania Celebrity Cruises® nu va plăti nicio compensaţie şi nu va rambursa nicio sumă de bani din cauza lipsei de documente complete pentru efectuarea călătoriei.

Ce documente trebuie să prezinte la îmbarcare părinții care călătoresc cu un minor care are un nume de familie diferit de cel al părintelui?

Raspuns:

Părinții care călătoresc cu un minor cu nume de familie diferit, sunt obligați să prezinte un document oficial inclusiv traducerea legalizată în limba engleză (certificat de naștere/de divorț etc.), pentru a dovedi că sunt părinții copilului în cauză.

Când se poate face înregistrarea online ?

Raspuns:

Înregistrarea online se poate face cu cel puțin 4 zile înainte de începerea croazierei şi după ce rezervarea Dvs. a fost achitată integral. Accesați www.celebritycruises.com/onlinecheckin unde trebuie să introduceți următoarele informații: numărul rezervării, numele de familie, data plecării și numele vasului.

Ce date sunt necesare pentru formularul de înregistrare online?

Raspuns:

Datele obligatorii pentru completarea formularului de înregistrare online sunt: numele și prenumele complet, data nașterii și starea civilă, numărul pașaportului și data expirării, adresa (inclusiv codul postal), adresa de e-mail, persoana de contact în caz de urgență și un număr de telefon la care poate fi apelată, modul de plată a cheltuielilor de la bordul vasului: numerar sau carte de credit.

Informații generale

Se poate întâmpla să nu fiţi acceptaţi la bord?

Raspuns:

Căpitanul sau doctorul de pe vas pot refuza îmbarcarea oricărei persoane pe care o consideră inaptă să călătorească sau dacă consideră că aceasta reprezintă un risc pentru cei din jur. În acest caz, compania nu are nicio responsabilitate de a rambursa tariful croazierei sau alte costuri suplimentare.

Care este politica cu privire la servirea băuturilor alcoolice?

Raspuns:

Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) şi Canada sau pe itinerariile care includ una din aceste destinaţii nu se vând sau servesc băuturi alcoolice persoanelor sub 21 de ani. Pe itinerariile cu plecare din Europa, America de Sud, Asia, Australia şi Noua Zeelandă nu se vând sau servesc băuturi alcoolice persoanelor sub 18 ani. Băuturile alcoolice nu pot fi aduse la bord pentru consum iar băutura alcoolică cumpărată de la

Care este politica privind fumatul la bordul vaselor de croazieră Celebrity Cruises®?

Raspuns:

Fumatul la bordul vaselor Celebrity Cruises® este permis numai în locurile exterioare, special amenajate. Fumatul nu este permis în nici un restaurant, teatru, holuri, ascensor, coridoare, în cabine sau pe balcoanele acestora. Încălcarea acestor prevederi presupune o amendă de 250 USD. Țigările, pipele și trabucurile se vor stinge în scrumiere și nu se vor arunca peste bord. Trabucurile și pipele se pot fuma numai în zonele exterioare, special amenajate la bordul vasului.

Excursii opționale

Excursiile opționale se pot rezerva în avans sau doar la bordul vasului?

Raspuns:

Vă recomandăm să rezervaţi cu minim 4 zile înainte de plecare pe site-ul www.celebritycruises.com excursiile dorite pentru a evita glomeraţia de la biroul de excursii opţionale de la bordul vasului. Excursiile rezervate pe site se achită cu cartea de credit personală. Excursiile opționale se pot rezerva în limita disponibilității și la bordul vasului de croazieră.

Când se pot rezerva excursiile opționale?

Raspuns:

Excursiile opționale se pot rezerva după ce ați achitat depozitul și ați primit numărul de confirmare, cu cel puțin 4 zile înainte de începerea croazierei.

Care este intervalul recomandat între 2 excursii consecutive?

Raspuns:

În general se recomandă să fie o diferență de o ora între o excursie și alta. Sistemul de rezervare permite un interval de cca 45 minute între 2 excursii consecutive.

Există mai multe niveluri de dificultate ale excursiilor opționale?

Raspuns:

Excursiile opționale au 3 niveluri de dificultate: ușor, moderat și intens care sunt indicate printr-un simbol care apare în descrierea fiecarei excursii.

Se poate plăti online pentru excursii cu mai multe cărți de credit?

Raspuns:

Da, există posibilitatea de a le plăti cu mai multe cărți de credit prin selectarea opțiunii "plata cu cărți de credit multiple".

Se poate anula o excursie opționala înainte de începerea pachetului pre/post croazieră?

Raspuns:

Dacă aveți pachet pre-croazieră puteți anula excursia opțională cu cel puțin 10 zile înaintea începerii pachetului de servicii pre-croazieră, iar dacă aveți pachet post-croazieră puteți anula excursia opțională cu cel puțin 10 zile înaintea începerii croazierei.

Se pot rezerva excursii opționale pentru un grup de persoane?

Raspuns:

Excursiile opționale se pot rezerva pentru un grup de minim 40 persoane.

Facilități la bordul vasului și în cabină

Există facilități la bordul vasului pentru persoanele cu dizabilități fizice?

Raspuns:

Vasele noastre sunt dotate cu cabine pentru oaspeţi cu nevoi speciale sau cu handicap fizic şi acestea sunt indicate pe planul de punţi al fiecărui vas.

Cabinele dispun de uscător de păr?

Raspuns:

Toate cabinele sunt dotate cu uscător de păr.

Există fier de călcat în cabine?

Raspuns:

Nu, nu există fier de călcat în cabine și nici nu puteți aduce unul la bordul vasului, dar puteți apela la serviciul de curățătorie contra unei taxe.

Există seif în cabine?

Raspuns:

Toate cabinele dispun de seif.

Există săpun, șampon și balsam în băile din cabine?

Raspuns:

Da, toate băile din cabine sunt dotate cu săpun, șampon și balsam.

Pe vasele Celebrity Cruises® există acces la internet?

Raspuns:

Oaspeții Celebrity Cruises® pot alege pachete de internet Xcelerate variate, care pot fi rezervate în prealabil sau achiziționate direct la bordul vasului. Xcelerate este disponibil pe toate vasele noastre, cu excepția vasului Celebrity Xpedition®, care are o capacitate de 100 de locuri și care navighează pe toată durata anului în Insulele Galapagos, oferind internet Wi-Fi în zonele publice, dotate cu echipamente hotspot.

Itinerarii

Ce se intamplă în cazul schimbării itinerariului?

Raspuns:

Atât compania cât și căpitanul vasului au dreptul să solicite anularea unui anumit port, înlocuirea cu un altul, schimbarea itinerariului său înlocuirea vasului datorită unor motive tehnice sau de siguranță . Nu ne asumăm responsabilitatea dacă nu se vor respecta orele de sosire și plecare din porturile menționate în momentul rezervării. Aceste modificări pot apărea datorită: condițiilor meteo, urgențelor pasagerilor, oferirea de ajutor altor vase sau imposibilitatea vasului de a se deplasa la viteza normală din cauza unor probleme mecanice sau tehnice neașteptate.

Mesele și băuturile la bordul vasului

Care sunt posibilitățile de a lua cina?

Raspuns:

Cina se servește în restaurantul principal în 2 serii începând cu 18.00/18.30 (prima serie) și cu 20.30/21.00 (a doua serie) sau opțional puteți selecta programul Celebrity Select. Acest program vă oferă posibilitatea de a lua cina la orice oră doriți în restaurantul principal între orele 18.00 - 21.30. Pentru mai multe informații cu privire la acest program vă rugăm sa ne contactaţi. Dacă aveți rezervată prima sau a doua serie la cină, numărul mesei Dvs. din restaurantul principal va fi comunicat în momentul îmbarcării și va fi menționat pe cardul Dvs. SeaPass® pe care îl primiți la îmbarcare. Orele la care se vor servi cinele în restaurantul principal pot varia în funcție de excursiile organizate la țărm.

Există o taxă pentru room service?

Raspuns:

Room service-ul pe vasele Celebrity Cruises® este gratuit mai puțin în intervalul orar 23:00-06:00 când se aplică o taxă de $4.95/comandă (excepție fac oaspeții cazați în apartamente, care beneficiează de room service gratuit). Puteți comanda pe baza meniului prezentat în cabină. Nu sunt incluse băuturile în acest serviciu, acestea achitându-se suplimentar. Micul dejun este continental și trebuie să completați formularul pe care îl aveți în cabină, cu o seară înainte. Oaspeții cazați în apartamente pot comanda mic dejun complet, livrarea făcându-se în intervalul 07:30-10:00.

Cât costă rezervarea la restaurantele cu specific de pe vasele Celebrity Cruises®?

Raspuns:

În restaurantele Qsine, Murano, RMS Olympic, The SS United States, The SS Normandie, Ocean Liners®, taxa de rezervare este de circa 45 USD/persoană și include un meniu cu 4 feluri de mâncare. În restaurantul Tuscan Grille taxa de rezervare este de circa 35 USD/persoană, iar la restaurantul Silk Harvest taxa de rezervare este de circa 30 USD/persoană. Băuturile se plătesc separat.

Exista o taxa pentru restaurantul cu specific Blu disponibil la bordul vaselor Solstice?

Raspuns:

Restaurantul cu specific Blu este rezervat în exclusivitate oaspeților cazați în cabinele Aquaclass® care nu plătesc suplimentar nicio taxa de rezervare. Copiii cazați în cabinele Aquaclass® pot cina în restaurantul cu specific Blu, în compania unui adult cazat în același tip de cabină. Numai clienții cazați în apartamente, în funcție de disponibilitate, își pot face rezervări la acest restaurant, dar aceştia trebuie să achite o taxă de circa 5 USD/persoană.

Sunt disponibile meniuri speciale pe vasele Celebrity Cruises®?

Raspuns:

Celebrity Cruises® oferă urmatoarele meniuri speciale: vegetariane, pentru diabetici, diete reduse în grăsimi, diete reduse în sodiu, diete cu colesterol scăzut. Alte meniuri speciale, cum ar fi Kosher sau dietete fără produsele lactate pot fi diponibile la cerere. Pentru a putea oferi clienților meniurile speciale, Celebrity Cruises® solicită ca aceste informații să fie furnizate în scris, cu cel puțin 45 de zile înainte de data începerii croazierei. Cererile speciale pentru meniurile Kosher trebuie să fie furnizate în scris cu cel puțin 100 de zile înainte de data plecării pentru croazierele din Asia și Australia, 90 de zile înainte de data plecării pentru croazierele din Europa și America de Sud și cu 45 de zile înainte de data plecării pentru croazierele din Caraibe și Alaska.

Există posibilitatea rezervării pachetelor de băuturi?

Raspuns:

Pachetele de băuturi pot fi rezervate în avans online și plătite cu cartea de credit pe site-ul www.celebritycruises.com. Aceste pachete se rezervă pentru întreaga perioadă a croazierei cu minim 4 zile înainte de începerea ei. Achiziționarea acestor pachete de băuturi se poate face și direct la bordul vasului, dar rezervarea trebuie făcută în prima zi a croazierei. Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi.

Plăți

Ce include tariful croazierei?

Raspuns:

Tariful croazierei include următoarele servicii: cazare în regim de pensiune completă la bordul vasului programele de divertisment, accesul la centrul spa și fitness, taxele portuare și alte taxe. Există posibilitatea ca pentru anumite activități să plătiți o taxă suplimentară.

Ce nu include tariful?

Raspuns:

Tariful nu include: biletele de avion, taxele de aeroport, transferul la/ de la port, excursiile opționale, cheltuielile personale de la bord: băuturile alcoolice sau răcoritoare, taxele pentru serviciul de spălătorie, tratamentele medicale sau cosmetice, convorbirile telefonice, mesele de la țărm sau alte aranjamente de cazare ce nu au fost stipulate în contract, asigurarea de călătorie sau storno, taxa pentru servicii la bordul vasului.

Există ATM-uri la bordul vaselor Celebrity Cruises®?

Raspuns:

Există aparate ATM la bordul tuturor vaselor Celebrity de unde se poate scoate numerar contra unui comision. Cărțile de credit acceptate sunt Visa, MasterCard sau American Express. Vă atenționăm că există posibilitatea să nu fie acceptate cărțile de credit emise de băncile din Romania (cărțile de debit nu sunt acceptate). Tarifele la bordului vasului sunt în USD, dar plata se poate face și în EUR.

Proceduri de îmbarcare și debarcare

Care este procedura pentru îmbarcare?

Raspuns:

Ora de începere a îmbarcării este menționată în documentele Dvs. de călătorie.Vă rugăm să nu ajungeți mai devreme de ora menționată, întrucât vasul nu va fi gata pentru îmbarcare, dar trebuie să ajungeţi în port cu cel puțin 90 de minute înainte de ora de plecare a vasului. Este responsabilitatea Dvs. să ajungeți în timp util. Biroul de check-in va fi închis cu 90 de minute înainte de plecare. Turiștii care nu ajung la îmbarcare în timp util nu vor fi acceptați la bordul vasului.

Ce trebuie să fac în ultima seară a croazierei?

Raspuns:

În ultima noapte a croazierei trebuie să faceți check-out-ul pentru cabină la biroul Guest Relations dacă ați lasat un depozit cash la îmbarcare pentru plata cheltuielor Dvs. suplimentare de la bordul vasului. Dacă ați ales să garantați cu cartea de credit, după verificarea cheltuielilor, acestea vor fi debitate automat pe card. Trebuie să pregătiți bagajele pe care le veți lăsa în fața cabinei înainte de ora 22.00. Asistentul de cabină vă va oferi etichetele colorate pe care trebuie să le atașați fiecărui bagaj de cală.

Cum se face debarcarea?

Raspuns:

Debarcarea se va face în anumite intervale orare în funcție de culoarea etichetelor de bagaje.

Este permis accesul prietenilor și rudelor la bordul vasului în porturile de escală?

Raspuns:

Din motive de securitate nu este permis accesul altor persoane la bordul vasului.

Program de fidelizare Captain's Club

Cum pot să mă înscriu în programul de fidelizare Captain's Club?

Raspuns:

Înscrierea se poate face la bordul vasului sau online pe site-ul international www.celebritycruises.com sau prin intermediul Agentului General de Vânzări în Romania și Republica Moldova, World Travel. Nivelul fiecărui pasager se va stabili în funcție de numărul de croaziere finalizate și de numărul de credite obținute. Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi.

Program de cină Select Dining®

Ce reprezintă Programul Celebrity Select Dining®?

Raspuns:

Programul Celebrity Select Dining® este disponibil la bordul vaselor noastre (cu excepția vasului Celebrity Xpedition®, unde sistemul este "open seating") oferind flexibilitate în alegerea orei la care doriți să cinați în restaurantul principal, oricând în intervalul orar 18.00 și 21.30. Rezervarea orei dorite pentru cină din fiecare seară se poate efectua online, pe site-ul www.celebritycruises.com/celebrityselectdining, cu cel puțin 4 zile înainte de începerea croazierei sau la bordul vasului, în prima zi a croazierei. Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi.

Restaurante cu specific

Cum se fac rezervările la restaurantele cu specific?

Raspuns:

La restaurantele cu specific se pot face rezervări online pe www.celebritycruises.com/specialitydining, cu cel puțin 4 zile înainte de data începerii croazierei iar taxele de rezervare se achită cu cartea de credit personală. De asemenea se poate face rezervare și la bordul vasului, în limita locurilor disponibile.

Există restricții de vârstă pentru cina în restaurantele cu specific?

Raspuns:

Da, copiii cu vârstă sub 12 ani nu pot cina în restaurantele cu specific, cu excepția restaurantelor Silk Harvest (disponibil pe vasele Celebrity Solstice® și Celebrity Equinox), Tuscan Grille (disponibil pe vasele Celebrity Eclipse®, Celebrity Solstice®, Celebrity Silhouette®, Celebrity Constellation®, Celebrity EquinoxSM, Celebrity ReflectionSM) și Qsine (disponibil pe vasele Celebrity Eclipse®, Celebrity Infinity®, Celebrity Silhouette®, Celebrity Summit®, Celebrity Millennium®, Celebrity ReflectionSM). Copiii peste 12 ani, cazați în apartamente, pot cina în restaurantul Blu, în compania părinților, în funcție de disponibilitate. Copiii, indiferent de vârstă, cazați în cabine AquaClass®, pot cina în restaurantul Blu în compania unui adult. Atenție, meniurile pentru copii nu sunt disponibile în restaurantele cu specific.

Restricții de vârstă

Care este vârsta minimă a unui infant la bordul vaselor Celebrity Cruises®?

Raspuns:

Vârsta minimă pentru ca infanţii să fie acceptaţi pe un vas de croazieră este de şase (6) luni la data plecării în croazieră cu excepția croazierelor transatlantice, transpacifice, în Hawaii, în Australia și în America de Sud unde vârsta minimă este de douăsprezece (12) luni la data plecării în croazieră. Sănătatea şi securitatea oaspeţilor constituie prioritatea noastră numărul unu. Ca atare, luând în considerare facilităţile medicale limitate de la bordul vasului, echipamentele şi personalul dedicat, compania nu poate accepta derogări sau excepţii de la aceste reguli.

Poate fi cazat un copil singur în cabină?

Raspuns:

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, America de Sud, Australia şi Noua Zeelandă vârsta minimă pentru a rezerva o croazieră sau a ocupa singur o cabină este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) şi Canada o persoană sub 21 de ani nu poate să rezerve o croazieră sau să ocupe singur o cabină, cu excepţia cazului în care este însoţit de o persoană care a împlinit deja vârsta de 21 de ani.

Care sunt cerințele de vârstă pentru serviciile de babysitting?

Raspuns:

Celebrity Cruises® oferă posibilitatea serviciului de babysitting pentru o taxă de cca 6.00 USD / oră pentru fiecare copil cu vârste cuprinse între 3-11 ani și care este înscris în Clubul de Copii. Aceste programe sunt disponibile pe tot parcusul anului pe vasele Celebrity Cruises®. Pentru o taxă nominală de cca 8.00 USD sunt acceptați până la doi copii din aceeași familie. Se pot face și aranjamente pentru serviciile unui babysitter în cabină pentru maxim trei copii contra unei taxe de 19 USD/oră; copiii trebui să aibă vârsta minimă de 12 luni.

Care este politica Celebrity Cruises® cu privire la femeile însărcinate care doresc să călătorească la bordul vaselor de croazieră?

Raspuns:

Celebrity Cruises® acceptă rezervări pentru femeile însărcinate, dar numai în cazul în care sarcina nu depasește 23 de săptămâni. Pentru a putea fi îmbarcate acestea trebuie să aibă un certificat de la doctor care sa ateste starea bună de sanatate precum și numărul de săptămâni ale sarcinii.

Spa

Există AquaSpa® la bordul tuturor vaselor Celebrity? Care este programul de funcționare?

Raspuns:

Da, există AquaSpa® la bordul vaselor Celebrity cu excepția vasului Celebrity Xpedition®. Programul de funcționare este: 08.00-20.00 pentru zilele pe mare și 08.00-22.00 pentru zilele când vasul este în port.

Există restricții de vârstă pentru Spa?

Raspuns:

Vârsta minimă pentru a putea rezerva un tratament la Spa este de 18 ani. Pentru oaspeții cu vârsta cuprinsă între 13-17 ani Celebrity Cruises® oferă programul special YSPA.

Tarife și disponibilitate

Cât de des se modifică tarifele?

Raspuns:

Celebrity Cruises® garantează că nu va modifica tariful unei rezervări deja confirmate pentru care s-a achitat tariful integral. Compania își rezervă dreptul de majora sau reduce, în orice moment, tariful unor croaziere nevândute, în funcție de gradul de ocupare al vasului și de politica companiei. Tariful correct al croazierei va fi comunicat în momentul efectuării rezervării. După ce o rezervare a fost confirmată dar inainte de plata finală a croazierei compania își rezervă dreptul de a mari tariful croazierei numai în cazul în care apar suplimente pentru diversele taxe ce trebuie achitate.

Există tarife speciale pentru seniori?

Raspuns:

Da, pe anumite croaziere există tarife speciale pentru seniori; acestea se pot rezerva dacă cel puțin una dintre persoanele cazate într-o cabină are vârsta de minim 55 ani.

Există tarife speciale pentru cei aflați în luna de miere?

Raspuns:

Nu există tarife speciale pentru cei aflați în luna de miere.

Există tarife speciale pentru infanți/copii?

Raspuns:

Celebrity Cruises® nu oferă tarife speciale pentru infanți sau copii. Pentru anumite croaziere oferă tarife reduse pentru a 3-a sau a 4-a persoană în cabine triple/cvadruple. Aceste tarife sunt valabile pentru toți oaspeții noștri, indiferent de vârstă.

Ținută

Câte seri formale și casual sunt recomandate la bordul vaselor Celebrity Cruises®?

Raspuns:

Serile formale au devenit seri Evening Chic. Pentru o croazieră de 6 nopți sau mai scurtă există o singură seară Evening Chic, iar pentru croazierele de 7 sau mai multe nopți există cel puțin două seri Evening Chic. Toate celelalte seri sunt Smart Casual.

Ce ținută este recomandată la bordul vaselor Celebrity Cruises®?

Raspuns:

Este recomandat ca la bordul vaselor să aveți ținute casual și ținute Evening Chic. Ținutele casual pentru femei includ fuste sau pantaloni asortați cu un top casual, iar pentru bărbați sunt recomandați pantaloni sau blugi cu cămășă sport cu mâneci. Ținuta Evening Chic: rochie de cocktail, fustă sau pantaloni asortați cu un top elegant pentru doamne, iar pentru domni pantaloni cu cămașă simpla sau pulover și opțional sacou sport.

Muster Drill

Ce reprezintă exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Muster drill este un exercițiu obligatoriu organizat la bordul vaselor de croazieră, al cărui obiectiv este familiarizarea tuturor pasagerilor și a echipajului cu locația unde trebuie să se reunească în cazul puțin probabil al unei situații de urgență, numită "muster station". În timpul acestui serviciu, sunt prezentate informații suplimentare referitoare la procedura de salvare în caz de urgență (de exemplu, cum se îmbracă vesta de salvare etc.).

Când trebuie susținut exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Conform reglementărilor Convenției Internaționale Privind Siguranța Vieții pe Mare (SOLAS), exercițiul de salvare pentru situații de urgență trebuie susținut în primele 24 de ore de la plecarea unei nave din portul de îmbarcare. Exercițiul de salvare pentru pasagerii de pe toate vasele din flota noastră trebuie susținut cu 30 - 60 minute înainte de plecarea vasului de croazieră din port, în ziua îmbarcării.

În ce limbi străine se susține exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Anunțurile în vederea susținerii exercițiului de salvare pentru situații de urgență, "muster drill" sunt efectuate în limba engleza sau în limba oficială a vasului de croazieră. Anunțurile sunt efectuate și în alte limbi de circulație internaționala în momentul în care, la bordul vasului, se regăsesc mai mulți pasageri care nu vorbesc limba engleză. Pentru anumite plecări, anunțurile pot fi efectuate în limba oficială a pieței respective care are cei mai mulți pasageri la bord urmate apoi de anunțuri în limba engleză și alte limbi străine de circulație internațională aprobate.

Pasagerii trebuie să poarte vestă de salvare în timpul exercițiului de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Pasagerii nu sunt obligați să poarte vestele de salvare în timpul acestui exercițiu. Procedurile noastre îi redirecționează pe pasageri către locațiile speciale de întâlnire în cazul puțin probabil al unei situații de urgență, și la auzul semnalului de alarmă. Acest lucru reduce șansa producerii unei busculade la bord, în caz de urgență, și îmbunătățește timpul de raspuns pentru prezentarea în locațiile speciale, pasagerii nemaifiind nevoiți să se întoarcă în cabine pentru recuperarea vestelor de salvare în cazul în care se află într-o altă zona de pe vas. Membrii echipajului vor furniza pasagerilor vestele de salvare în locațiile special amenajate, numite "muster stations". În cazul puțin probabil al unei situații de urgență, unul dintre cele mai importante aspecte este identificarea tuturor pasagerilor aflați la bord și această procedură facilitează procesul.

Cine reglementează industria de croaziere?

Raspuns:

Industria croazierelor este o industrie puternic reglementată iar siguranță pasagerilor noștri și a echipajului a fost, dintotdeauna, prioritatea noastră. Toate vasele de croazieră sunt proiectate și operează în conformitate cu cerințele stricte ale Organizației Maritime Internaționale, agenție a Națiunilor Unite care reglementează standardele globale privind siguranță și operarea vaselor de croazieră, prin adoptarea de tratate, regulamente și rezoluții, codificate în Convenția Internațională Privind Siguranță Vieții pe Mare (SOLAS). Cerințele și dispozițiile legate de siguranța la bord sunt extrem de riguroase - și adesea adopăm și mai multe măsuri de siguranță față de cele impuse, precum transportarea suplimentară de provizii mecanice, de navigație și de siguranță. Echipajul de la bordul vaselor noastre este riguros instruit, beneficiind de toate certificările necesare din domeniu și participând la exerciții simulative și scenarii de pregătire în eventualitatea apariției unei situații de urgență la bordul vasului.

Condițiile de călătorie și înregistrarea online

Ce documente sunt necesare pentru călătorie?

Raspuns:

Vă rugăm să verificaţi reglementările referitoare la paşaport şi vize direct la ambasadele ţărilor pe care urmează să le vizitaţi în timpul croazierei Dvs. Pentru propria Dvs. siguranţă, vă recomandăm ca valabilitatea paşaportului să fie de minim 6 luni din momentul finalizării călătoriei. Sunteţi direct responsabil să vă asiguraţi că atât Dvs. cât şi cei cu care călătoriţi aveţi toate documentele necesare: paşapoarte, vize pentru ţările din itinerariu şi că acestea sunt valabile şi corecte.

Ce documente suplimentare trebuie să prezinte minorii care nu călătoresc însoţiţi de părinţi ?

Raspuns:

Orice minor sub 18 ani care nu călătorește însoțit de părinți sau tutorii legali trebuie să fie acompaniat de o persoană cu vârstă de minim 21 ani. De asemenea trebuie să prezinte în momentul îmbarcării o scrisoare notarială prin care părinții sau tutorii legali își dau acordul cu privire la călătoria lui și autorizează persoana care îl însoțește să semneze în cazul aplicării tratamentului de urgenţă recomandat de doctorul de specialitate la bordul vasului. În lipsa acestei dovezi scrise, minorul nu va fi acceptat la bordul vasului, iar compania Royal Caribbean Cruises® nu va plăti nicio compensaţie şi nu va rambursa nicio sumă de bani din cauza lipsei de documente complete pentru efectuarea călătoriei.

Ce documente trebuie să prezinte la îmbarcare părinții care călătoresc cu un minor care are un nume de familie diferit de cel al părintelui?

Raspuns:

Părinţii care călătoresc cu un minor cu nume de familie diferit, sunt obligaţi să prezinte un document oficial inclusiv traducerea legalizată în limba engleză (certificat de naştere/de divorţ etc.), pentru a dovedi că sunt părinţii copilului în cauză.

Când se poate face înregistrarea online ?

Raspuns:

Înregistrarea online se poate face cu cel puţin 4 zile înainte de începerea croazierei şi după ce rezervarea Dvs. a fost achitată integral. Accesaţi www.royalcaribbean.com/before you board/online check in, unde trebuie să introduceţi următoarele informaţii: numărul rezervării, numele de familie, data plecării şi numele vasului.

Ce date sunt necesare pentru formularul de înregistrare online?

Raspuns:

Datele obligatorii pentru completarea formularului de înregistrare online sunt: numele şi prenumele complet, data naşterii şi starea civilă, numărul paşaportului şi data expirării, adresa (inclusiv codul postal), adresa de e-mail, persoana de contact în caz de urgenţă şi un număr de telefon la care poate fi apelată, modul de plată a cheltuielilor de la bordul vasului: numerar sau carte de credit.

Informații generale

Se poate întâmpla să nu fiţi acceptaţi la bord?

Raspuns:

Căpitanul sau doctorul de pe vas pot refuza îmbarcarea oricărei persoane pe care o consideră inaptă să călătorească sau dacă consideră că aceasta reprezintă un risc pentru cei din jur. În acest caz, compania nu are nicio responsabilitate de a rambursa tariful croazierei sau alte costuri suplimentare.

Care este politica cu privire la servirea băuturilor alcoolice?

Raspuns:

Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) şi Canada sau pe itinerariile care includ una din aceste destinaţii nu se vând sau servesc băuturi alcoolice persoanelor sub 21 de ani. Pe itinerariile cu plecare din Europa, America de Sud, Asia, Australia şi Noua Zeelandă nu se vând sau servesc băuturi alcoolice persoanelor sub 18 ani. Băuturile alcoolice nu pot fi aduse la bord pentru consum iar băutura alcoolică cumpărată de la

Care este politica privind fumatul la bordul vaselor de croazieră Royal Caribbean International®?

Raspuns:

Fumatul la bordul vaselor Royal Caribbean International® este permis numai în locurile exterioare, special amenajate. Fumatul nu este permis în nici un restaurant, teatru, holuri, ascensor, coridoare, în cabine sau pe balcoanele acestora. Încălcarea acestor prevederi presupune o amendă de 250 USD. Ţigările, pipele şi trabucurile se vor stinge în scrumiere şi nu se vor arunca peste bord. Trabucurile şi pipele se pot fuma numai în zonele exterioare, special amenajate la bordul vasului.

Excursii opționale

Excursiile opţionale se pot rezerva în avans sau doar la bordul vasului?

Raspuns:

Vă recomandăm să rezervaţi cu minim 4 zile înainte de plecare pe site-ul www.royalcaribbean.com excursiile dorite pentru a evita aglomeraţia de la biroul de excursii opţionale de la bordul vasului. Excursiile rezervate pe site se achită cu cartea de credit personală. Excursiile opţionale se pot rezerva în limita disponibilităţii şi la bordul vasului de croazieră.

Când se pot rezerva excursiile opţionale?

Raspuns:

Excursiile opţionale se pot rezerva după ce aţi achitat depozitul şi aţi primit numărul de confirmare, cu cel puţin 4 zile înainte de începerea croazierei.

Care este intervalul recomandat între 2 excursii consecutive?

Raspuns:

În general se recomandă să fie o diferenţă de o ora între o excursie şi alta. Sistemul de rezervare permite un interval de cca 45 minute între 2 excursii consecutive.

Există mai multe niveluri de dificultate ale excursiilor opţionale?

Raspuns:

Excursiile opţionale au 3 niveluri de dificultate: uşor, moderat şi intens care sunt indicate printr-un simbol care apare în descrierea fiecarei excursii.

Se poate plăti online pentru excursii cu mai multe cărţi de credit?

Raspuns:

Da, există posibilitatea de a le plăti cu mai multe cărţi de credit prin selectarea opţiunii "plata cu cărţi de credit multiple".

Se poate anula o excursie opţionala înainte de începerea pachetului pre/post croazieră?

Raspuns:

Dacă aveţi pachet pre-croazieră puteţi anula excursia opţională cu cel puţin 10 zile înaintea începerii pachetului de servicii pre-croazieră, iar dacă aveţi pachet post-croazieră puteţi anula excursia opţională cu cel puţin 10 zile înaintea începerii croazierei.

Se pot rezerva excursii opţionale pentru un grup de persoane?

Raspuns:

Excursiile opţionale se pot rezerva pentru un grup de minim 40 persoane.

Facilități la bordul vasului și în cabină

Există facilităţi la bordul vasului pentru persoanele cu dizabilităţi fizice?

Raspuns:

Vasele noastre sunt dotate cu cabine pentru oaspeţi cu nevoi speciale sau cu handicap fizic şi acestea sunt indicate pe planul de punţi al fiecărui vas. Datorită numarului limitat al acestor cabine trebuie sa ne asigurăm că aceste cabine sunt rezervate de persoanele cu nevoi special sau cu handicap fizic care trebuie să completeze şi să semneze pe propria răspundere un formular special.

Cabinele dispun de uscător de păr?

Raspuns:

Toate cabinele sunt dotate cu uscător de păr.

Există fier de călcat în cabine?

Raspuns:

Nu, nu există fier de călcat în cabine şi nici nu puteţi aduce unul la bordul vasului, dar puteţi apela la serviciul de curăţătorie contra unei taxe.

Există seif în cabine?

Raspuns:

Toate cabinele dispun de seif.

Există săpun, şampon şi balsam în băile din cabine?

Raspuns:

Da, toate băile din cabine sunt dotate cu săpun, şampon şi balsam.

Pe vasele Royal Caribbean International® există acces la internet?

Raspuns:

VOOM – cel mai rapid internet de pe mare – este disponibil acum pe toate cele 25 de vase inovative Royal Caribbean International® care navighează în destinații din întreaga lume. VOOM permite oaspeților care își petrec vacanța pe un vas Royal Caribbean International®, să fie permanent conectați cu cei de acasă, să-și descarce muzica, filmele și emisiunile TV preferate și să fie la curent cu tot ce se întâmplă în lume.

Itinerarii

Ce se intamplă în cazul schimbării itinerariului?

Raspuns:

Atât compania cât şi căpitanul vasului au dreptul să solicite anularea unui anumit port, înlocuirea cu un altul, schimbarea itinerariului său înlocuirea vasului datorită unor motive tehnice sau de siguranţă . Nu ne asumăm responsabilitatea dacă nu se vor respecta orele de sosire şi plecare din porturile menţionate în momentul rezervării. Aceste modificări pot apărea datorită: condiţiilor meteo, urgenţelor pasagerilor, oferirea de ajutor altor vase sau imposibilitatea vasului de a se deplasa la viteza normală din cauza unor probleme mecanice sau tehnice neaşteptate.

Mesele și băuturile la bordul vasului

Care sunt posibilităţile de a lua cina?

Raspuns:

Cina se serveşte în restaurantul principal în 2 serii începând cu 18.00/18.30 (prima serie) şi cu 20.30/21.00 (a doua serie) sau opţional puteţi selecta programul My Time Dining. Acest program vă oferă posibilitatea de a lua cina la orice oră doriţi în restaurantul principal între orele 18.00 - 21.30. Pentru mai multe informaţii cu privire la acest program vă rugăm sa ne contactaţi. Dacă aveţi rezervată prima sau a doua serie la cină, numărul mesei Dvs. din restaurantul principal va fi comunicat în momentul îmbarcării şi va fi menţionat pe cardul Dvs. de acces pe care îl primiţi la îmbarcare. Orele la care se vor servi cinele în restaurantul principal pot varia în funcţie de excursiile organizate la ţărm.

Există o taxă pentru room service?

Raspuns:

Room service pe vasele Royal Caribbean International® se taxează cu 7,95 USD pe comandă. Puteţi comanda pe baza meniului prezentat în cabină, în versiune tipărită și/sau în versiune afișată pe ecranul televizorului. Nu sunt incluse băuturile în acest serviciu, acestea achitându-se suplimentar. Pentru micul dejun (american și continental) trebuie să completaţi formularul pe care îl aveţi în cabină, cu o seară înainte. Micul dejun continental este gratuit, micul dejun american este contra cost.

Cât costă rezervarea la restaurantele cu specific de pe vasele Royal Caribbean International®?

Raspuns:

În restaurantele Chops Grill, unul dintre restaurantele cu specific, taxa de rezervare este de circa 30 USD/persoană; aici puteţi savura o friptura tipic argentiniana sau cele mai proaspete fructe de mare. În restaurantele Portofino si Giovanni`s Table, cu specific Italian, taxa de rezervare este de circa 20 USD/persoană, iar la restaurantul Izumi, pentru pranz si cina a la carte se achita taxele de rezervare de 3 USD/persoana pentru pranz si 5 USD/persoana pentru cina, tarife ce includ si bacsisurile. Băuturile se plătesc separat.

Sunt disponibile meniuri speciale pe vasele Royal Caribbean International®?

Raspuns:

Royal Caribbean International® oferă urmatoarele meniuri speciale: vegetariane, pentru diabetici, diete reduse în grăsimi, diete reduse în sodiu, diete cu colesterol scăzut. Alte meniuri speciale, cum ar fi Kosher sau dietete fără produsele lactate pot fi diponibile la cerere. Pentru a putea oferi clienţilor meniurile speciale, Royal Caribbean International® solicită ca aceste informaţii să fie furnizate în scris, cu cel puţin 60 de zile înainte de data începerii croazierei. Cererile speciale pentru meniurile Kosher trebuie să fie furnizate în scris cu cel puţin 90 de zile înainte de data plecării pentru croazierele din Europa, Asia şi America de Sud şi cu cel puţin 60 de zile înainte de data plecării pentru croazierele din Caraibe şi Alaska.

Există posibilitatea rezervării pachetelor de băuturi?

Raspuns:

Pachetele de băuturi pot fi rezervate în avans online şi plătite cu cartea de credit pe site-ul www.royalcaribbean.com. Aceste pachete se rezervă pentru întreaga perioadă a croazierei cu minim 4 zile înainte de începerea ei. Achiziţionarea acestor pachete de băuturi se poate face şi direct la bordul vasului, dar rezervarea trebuie făcută în prima zi a croazierei. Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi.

Plăți

Ce include tariful croazierei?

Raspuns:

Tariful croazierei include următoarele servicii: cazare în regim de pensiune completă la bordul vasului programele de divertisment, accesul la centrul spa şi fitness, taxele portuare şi alte taxe. Există posibilitatea ca pentru anumite activităţi să plătiţi o taxă suplimentară.

Ce nu include tariful?

Raspuns:

Tariful nu include: biletele de avion, taxele de aeroport, transferul la/ de la port, excursiile opţionale, cheltuielile personale de la bord: băuturile alcoolice sau răcoritoare, taxele pentru serviciul de spălătorie, tratamentele medicale sau cosmetice, convorbirile telefonice, mesele de la ţărm sau alte aranjamente de cazare ce nu au fost stipulate în contract, asigurarea de călătorie sau storno, taxa pentru servicii la bordul vasului.

Există ATM-uri la bordul vaselor Royal Caribbean International®?

Raspuns:

Există aparate ATM la bordul tuturor vaselor Royal Caribbean de unde se poate scoate numerar contra unui comision. Cărţile de credit acceptate sunt Visa, MasterCard sau American Express. Vă atenţionăm că există posibilitatea să nu fie acceptate cărţile de credit emise de băncile din Romania (cărţile de debit nu sunt acceptate). Tarifele la bordului vasului sunt în USD, dar plata se poate face şi în EUR.

Proceduri de îmbarcare și debarcare

Care este procedura pentru îmbarcare?

Raspuns:

Ora de începere a îmbarcării este menţionată în documentele Dvs. de călătorie.Vă rugăm să nu ajungeţi mai devreme de ora menţionată, întrucât vasul nu va fi gata pentru îmbarcare, dar trebuie să ajungeţi în port cu cel puţin 90 de minute înainte de ora de plecare a vasului. Este responsabilitatea Dvs. să ajungeţi în timp util. Biroul de check-in va fi închis cu 90 de minute înainte de plecare. Turiştii care nu ajung la îmbarcare în timp util nu vor fi acceptaţi la bordul vasului.

Ce trebuie să fac în ultima seară a croazierei?

Raspuns:

În ultima noapte a croazierei trebuie să faceţi check-out-ul pentru cabină la biroul Guest Relations dacă aţi lasat un depozit cash la îmbarcare pentru plata cheltuielor Dvs. suplimentare de la bordul vasului. Dacă aţi ales să garantaţi cu cartea de credit, după verificarea cheltuielilor, acestea vor fi debitate automat pe card. Trebuie să pregătiţi bagajele pe care le veţi lăsa în faţa cabinei înainte de ora 22.00. Asistentul de cabină vă va oferi etichetele colorate pe care trebuie să le ataţaţi fiecărui bagaj de cală.

Cum se face debarcarea?

Raspuns:

Debarcarea se va face în anumite intervale orare în funcţie de culoarea etichetelor de bagaje.

Este permis accesul prietenilor şi rudelor la bordul vasului în porturile de escală?

Raspuns:

Din motive de securitate nu este permis accesul altor persoane la bordul vasului.

Program de fidelizare Crown and Anchor Society

Cum pot să mă înscriu în programul de fidelizare Crown and Anchor?

Raspuns:

Înscrierea se poate face la bordul vasului sau online pe site-ul international www.royalcaribbean.com sau prin intermediul Agentului General de Vânzări în Romania şi Republica Moldova, World Travel. Nivelul fiecărui pasager se va stabili în funcţie de numărul de croaziere finalizate şi de numărul de credite obţinute. Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi.

Program de cină My Time Dining®

Ce reprezintă Programul My Time Dining®?

Raspuns:

Programul My Time Dining® este disponibil la bordul vaselor noastre, unde sistemul este "open seating" oferind flexibilitate în alegerea orei la care doriţi să cinaţi în restaurantul principal, oricând în intervalul orar 18.00 şi 21.30. Rezervarea orei dorite pentru cină din fiecare seară se poate efectua online, pe site-ul www.royalcaribbean.com/before you board/pre cruise planner/food and drink/my time dining daily reservation, cu cel puţin 4 zile înainte de începerea croazierei sau la bordul vasului, în prima zi a croazierei. Pentru mai multe informaţii vă rugăm să ne contactaţi.

Restaurante cu specific

Cum se fac rezervările la restaurantele cu specific?

Raspuns:

La restaurantele cu specific se pot face rezervări online pe www.royalcaribbean.com/pre-cruise dining / food & drink reservations, cu cel puţin 4 zile înainte de data începerii croazierei iar taxele de rezervare se achită cu cartea de credit personală. De asemenea se poate face rezervare şi la bordul vasului, în limita locurilor disponibile.

Există restricţii de vârstă pentru cina în restaurantele cu specific?

Raspuns:

Da, exista restricţii pentru unele restaurant cu specific: copiii cu vârsta sub 12 ani nu pot cina în restaurantul Chef's Table; copiii cu vârsta sub 13 ani pot cina în 150 Central Park până în ora 07.00pm. De asemenea, copiii cu vărsta sub 18 ani trebuie să fie însoţiţi de un parinte sau un alt însoţitor.

Restricții de vârstă

Care este vârsta minimă a unui infant la bordul vaselor Royal Caribbean International®?

Raspuns:

Vârsta minimă pentru ca infanţii să fie acceptaţi pe un vas de croazieră este de şase (6) luni la data plecării în croazieră cu excepţia croazierelor transatlantice, transpacifice, în Hawaii, în Australia şi în America de Sud unde vârsta minimă este de douăsprezece (12) luni la data plecării în croazieră. Sănătatea şi securitatea oaspeţilor constituie prioritatea noastră numărul unu. Ca atare, luând în considerare facilităţile medicale limitate de la bordul vasului, echipamentele şi personalul dedicat, compania nu poate accepta derogări sau excepţii de la aceste reguli.

Poate fi cazat un copil singur în cabină?

Raspuns:

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, America de Sud, Australia şi Noua Zeelandă vârsta minimă pentru a rezerva o croazieră sau a ocupa singur o cabină este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) şi Canada o persoană sub 21 de ani nu poate să rezerve o croazieră sau să ocupe singur o cabină, cu excepţia cazului în care este însoţit de o persoană care a împlinit deja vârsta de 21 de ani.

Care sunt cerințele de vârstă pentru serviciile de babysitting?

Raspuns:

Royal Caribbean International® oferă posibilitatea serviciului de babysitting la bordul vaselor Royal Caribbean International®. Pentru o taxă nominală de cca 19.00 USD sunt acceptaţi până la trei copii din aceeaşi familie; copiii trebuie să aibă vârsta minimă de 12 luni.

Care este politica Royal Caribbean International® cu privire la femeile însărcinate care doresc să călătorească la bordul vaselor de croazieră?

Raspuns:

Royal Caribbean International® acceptă rezervări pentru femeile însărcinate, dar numai în cazul în care sarcina nu depaseşte 23 de săptămâni. Pentru a putea fi îmbarcate acestea trebuie să aibă un certificat de la doctor care sa ateste starea bună de sanatate precum şi numărul de săptămâni ale sarcinii.

Spa

Există Centru Spa® la bordul tuturor vaselor Royal Caribbean? Care este programul de funcţionare?

Raspuns:

Da, există Centru Spa® la bordul vaselor Royal Caribbean. Programul de funcţionare este: 08.00-20.00 pentru zilele pe mare şi 08.00-22.00 pentru zilele când vasul este în port.

Există restricţii de vârstă pentru Spa?

Raspuns:

Vârsta minimă pentru a putea rezerva un tratament la Spa este de 18 ani. Pentru oaspeţii cu vârsta cuprinsă între 13-17 ani Royal Caribbean International® oferă programul special YSPA.

Tarife și disponibilitate

Cât de des se modifică tarifele?

Raspuns:

Royal Caribbean International® garantează că nu va modifica tariful unei rezervări deja confirmate pentru care s-a achitat tariful integral. Compania îşi rezervă dreptul de majora sau reduce, în orice moment, tariful unor croaziere nevândute, în funcţie de gradul de ocupare al vasului şi de politica companiei. Tariful corect al croazierei va fi comunicat în momentul efectuării rezervării. După ce o rezervare a fost confirmată dar inainte de plata finală a croazierei compania îşi rezervă dreptul de a mari tariful croazierei numai în cazul în care apar suplimente pentru diversele taxe ce trebuie achitate.

Există tarife speciale pentru seniori?

Raspuns:

Da, pe anumite croaziere există tarife speciale pentru seniori; acestea se pot rezerva dacă cel puţin una dintre persoanele cazate într-o cabină are vârsta de minim 55 ani.

Există tarife speciale pentru cei aflaţi în luna de miere?

Raspuns:

Nu există tarife speciale pentru cei aflaţi în luna de miere.

Există tarife speciale pentru infanţi/copii?

Raspuns:

Royal Caribbean International® nu oferă tarife speciale pentru infanţi sau copii. Pentru anumite croaziere oferă tarife reduse pentru a 3-a sau a 4-a persoană în cabine triple/cvadruple. Aceste tarife sunt valabile pentru toţi oaspeţii noştri, indiferent de vârstă.

Ținută

Ce ţinută este recomandată la bordul vaselor Royal Caribbean International®?

Raspuns:

Este recomandat ca la bordul vaselor să aveţi ţinute casual şi ţinute formale. Ţinutele casual pentru femei includ rochii, fuste şi bluze, pantaloni, iar pentru bărbaţi sunt recomandaţi pantaloni, tricouri polo, cămăşi. Ţinuta formală: rochie de seară sau ţinută cocktail pentru doamne, smoking sau costum pentru domni.

Câte nopţi formale şi casual sunt recomandate la bordul vaselor Royal Caribbean International®?

Raspuns:

Pentru o croazieră de 3-6 nopţi există o singură noapte formală. Pentru croazierele de 7-11 nopţi există două nopţi formale, iar pentru croazierele de peste 12 nopţi există trei nopţi formale.

Muster Drill

Ce reprezintă exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Muster drill este un exercițiu obligatoriu organizat la bordul vaselor de croazieră, al cărui obiectiv este familiarizarea tuturor pasagerilor și a echipajului cu locația unde trebuie să se reunească în cazul puțin probabil al unei situații de urgență, numită "muster station". În timpul acestui serviciu, sunt prezentate informații suplimentare referitoare la procedura de salvare în caz de urgență (de exemplu, cum se îmbracă vesta de salvare etc.).

Când trebuie susținut exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Conform reglementărilor Convenției Internaționale Privind Siguranța Vieții pe Mare (SOLAS), exercițiul de salvare pentru situații de urgență trebuie susținut în primele 24 de ore de la plecarea unei nave din portul de îmbarcare. Exercițiul de salvare pentru pasagerii de pe toate vasele din flota noastră trebuie susținut cu 30 - 60 minute înainte de plecarea vasului de croazieră din port, în ziua îmbarcării.

În ce limbi străine se susține exercițiul de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Anunțurile în vederea susținerii exercițiului de salvare pentru situații de urgență, "muster drill" sunt efectuate în limba engleza sau în limba oficială a vasului de croazieră. Anunțurile sunt efectuate și în alte limbi de circulație internaționala în momentul în care, la bordul vasului, se regăsesc mai mulți pasageri care nu vorbesc limba engleză. Pentru anumite plecări, anunțurile pot fi efectuate în limba oficială a pieței respective care are cei mai mulți pasageri la bord urmate apoi de anunțuri în limba engleză și alte limbi străine de circulație internațională aprobate.

Pasagerii trebuie să poarte vestă de salvare în timpul exercițiului de salvare pentru situații de urgență, "muster drill"?

Raspuns:

Pasagerii nu sunt obligați să poarte vestele de salvare în timpul acestui exercițiu. Procedurile noastre îi redirecționează pe pasageri către locațiile speciale de întâlnire în cazul puțin probabil al unei situații de urgență, și la auzul semnalului de alarmă. Acest lucru reduce șansa producerii unei busculade la bord, în caz de urgență, și îmbunătățește timpul de raspuns pentru prezentarea în locațiile speciale, pasagerii nemaifiind nevoiți să se întoarcă în cabine pentru recuperarea vestelor de salvare în cazul în care se află într-o altă zona de pe vas. Membrii echipajului vor furniza pasagerilor vestele de salvare în locațiile special amenajate, numite "muster stations". În cazul puțin probabil al unei situații de urgență, unul dintre cele mai importante aspecte este identificarea tuturor pasagerilor aflați la bord și această procedură facilitează procesul.

Cine reglementează industria de croaziere?

Raspuns:

Industria croazierelor este o industrie puternic reglementată iar siguranță pasagerilor noștri și a echipajului a fost, dintotdeauna, prioritatea noastră. Toate vasele de croazieră sunt proiectate și operează în conformitate cu cerințele stricte ale Organizației Maritime Internaționale, agenție a Națiunilor Unite care reglementează standardele globale privind siguranță și operarea vaselor de croazieră, prin adoptarea de tratate, regulamente și rezoluții, codificate în Convenția Internațională Privind Siguranță Vieții pe Mare (SOLAS). Cerințele și dispozițiile legate de siguranța la bord sunt extrem de riguroase - și adesea adopăm și mai multe măsuri de siguranță față de cele impuse, precum transportarea suplimentară de provizii mecanice, de navigație și de siguranță. Echipajul de la bordul vaselor noastre este riguros instruit, beneficiind de toate certificările necesare din domeniu și participând la exerciții simulative și scenarii de pregătire în eventualitatea apariției unei situații de urgență la bordul vasului.

NU AI GĂSIT RĂSPUNSUL?